Leave a comment

Metroya bisiklet tekeri bile giremezmiş (Video)

Metroya bisiklet tekeri bile giremezmiş

Birçok yazımda bisikletin yaşamımızdaki yeri ve şehircilikte ne denli önemli bir ulaşım çözümü olduğunu hep vurgularım. Dünyanın en kalabalık şehirlerinde bile bisiklet bir ulaşım aracı ve çözümü olarak görülürken, neden bizde bu durum gözardı ediliyor anlamıyorum.

Her gün bu konuda daha iyi çalışmalar yapılması gerekirken sevgili dostum Dilek’ten gelen bir maille şaşkına döndüm. Önce bir şaka olduğunu sandığım haberde “ Metroya bisiklet tekeri bile giremezmiş ” dendiğini okudum. Hem de İzmir gibi hep yaşamayı hayal ettiğim bir şehirden geliyordu bu haber…

İzmir Metrosu’na bisiklet tekeri bile giremezmiş diyorlar. Önce haberi şaka zannetmiştim. Konuyla ilgili görüntüleri izledim. Kamera şakası sandım. Hala inanamıyorum – inanmak istemiyorum. Ama ne yazık ki olay gerçek! Metroya teker bile giremiyor? Şu videoya bir bakın :

Olayı kaynağından bilgi almak istedim ve mailime sarıldım.

İzmir Metro A.Ş.’ye konuyla ilgili bir yazı yazacağımı ve detaylı bilgi isteğimi belirttim. Gelen cevap çok şaşırtıcıydı. İsmimi bile yanlış yazan bir yetkili “Kuralların 41. maddesi bisiklet ile ilgilidir ve şöyledir,” diyerek “istasyonlara bisiklet sokulması yasaktır. Bisiklet kullanıcıları istasyon girişlerinde bulunan bisiklet parklarından yararlanmalıdırlar” cevabını yolladı.

Bununla yetinmeyerek sayın yetkiliye “Bebek arabası, pazar arabası ve valiz konusunda bir sınırlama söz konusu mu?” sorusunu yönelttim. Aldığım ‘’Sayın Aziz Alpaslan (!) bebekli ebeveynler, engelliler (akülü, aküsüz sandalye kullananlar), valiz, el çantası metro araçlarına alınıyor’’cevabı ise beni şimdilik pek rahatlatmıştı! İlerleyen günlerde valiz için, bebek arabası için belirli saatlerde metro sınırlamasına hazır olun sayın İzmirliler!

Dünyadaki gelişmiş ülkelerde toplu ulaşımda bisiklete verilen değeri hepimiz biliyoruz. Peki bu uygulama İstanbul’da nasıl? Yoğunluğu herkes tarafından bilinen İstanbul Metrosu’na doğal olarak bisiklet alınıyor. Perondan geçerken bisiklet için ek bir ödeme yapılıyor olsa da olumlu bir işleyiş var. Metronun baş ve son vagonlarının kullanılması uygun görülüyor ki son derece doğal. Bisiklet kullanan hiç kimse zaten yoğun bir araca ite kaka bisikletle binmeye çalışmaz. Bisikletli hoşgörülüdür! Biz İstanbul’da bisikletten ücret alınmasına tepkili iken İzmir’den gelen bu haberle irkildim doğrusu. Umarım bu hatalı uygulama kısa sürede düzeltilir ve güzel İzmir’in imajına yakışır bir uygulama süreci başlar.

Bisiklet sürdürülebilir ulaşımın önemli bir parçasıdır. Bisikletli ulaşım lüks değildir, metrolarda fazladan ücret ödeme zorunluluğu da kaldırılmalıdır.

Kaynak : www.birinciblog.com

0 comments on “Metroya bisiklet tekeri bile giremezmiş (Video)

  1. […] Metroya bisiklet tekeri bile giremezmiş (Video)Metroya bisiklet tekeri bile giremezmiş Birçok yazımda bisikletin yaşamımızdaki yeri ve şehircilikte ne denli önemli bir ulaşım çözümü olduğunu hep vurgularım. Dünyanın en kalabalık şehirlerinde bile bisiklet bir ulaşım aracı ve çözümü olarak görülürken, neden bizde bu durum gözardı ediliyor anla… […]

  2. […] Metroya bisiklet tekeri bile giremezmiş (Video)Metroya bisiklet tekeri bile giremezmiş Birçok yazımda bisikletin yaşamımızdaki yeri ve şehircilikte ne denli önemli bir ulaşım çözümü olduğunu hep vurgularım. Dünyanın en kalabalık şehirlerinde bile bisiklet bir ulaşım aracı ve çözümü olarak görülürken, neden bizde bu durum gözardı ediliyor anla… […]

Leave a Reply

