Leave a comment

İzmir tramvay için daha ucuz kredi olanaklarını bekliyor

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, kentin Ulaşım Master Planı’nın eksik ve uluslararası standartlarda yapılmaması nedeniyle Konak ve Karşıyaka İzmir tramvay projelerinin eski adı DPT olan Kalkınma Bakanlığı’na bağlı İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü’den onay alamadığı yönündeki manşetiyle ilgili bir açıklama yaptı.

Kocaoğlu, tramvay projelerine başlamama nedenlerinin aksaklık ya da eksiklikler değil, yurtdışından temin edilecek daha ucuz ve borçlanma süresi daha uzun kredi olanaklarının değerlendirilmesine yönelik tercihten kaynaklandığını söyledi. Kocaoğlu, İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü onayının bu nedenle beklendiğini ifade etti. “Ülke sınırları içinde raylı sistem projesi yapacak tüm kurum ve kuruluşlar, kanun gereği, projelerini Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na bağlı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne (eski adı DLH) onaylatmak zorundadır” diyen Kocaoğlu, “Projenin dış krediyle yürütülmesi tercih edildiğinde ise bu kez Kalkınma Bakanlığı’na bağlı İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü’nün yatırım programına alması ve Hazine Müsteşarlığı’nın da izin vermesi gerekmektedir” dedi.

ONAY GERÇEKLEŞMEDİ

Büyükşehir Belediyesi’nin Konak ve Karşıyaka tramvay projeleri, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından onaylanarak öz kaynaklar ya da yurt içi kredilerle yapılabilecek hale geldiğini dile getiren Kocaoğlu, şu bilgileri verdi: “Bu onay için Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Binali Yıldırım ile Genel Müdür Vekili Sayın Metin Tahan’a teşekkürü bir borç bilmekteyiz. Konak Tramvayı’nın onaylandığı 2 Haziran 2011 ve Karşıyaka Tramvayı’nın onaylandığı 21.3.2012 tarihlerinden itibaren, Sayın Bakan Binali Yıldırım, bu projelerin Kalkınma Bakanlığı tarafından yatırım programına alınması için yoğun çaba göstermiştir. Ancak bugüne kadar, bu onay gerçekleşmemiştir. Söz konusu tramvay projelerine başlamama nedenimiz, aksaklık ya da eksiklikler değil, yurtdışından temin edilecek daha ucuz ve borçlanma süresi daha uzun kredi olanaklarının değerlendirilmesi tercihimizdendir. Bu dış krediyi kullanılabilmemiz için İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü’nün ve Hazine’nin onayına ihtiyacımız vardır. Devletin iki kurumunun değerlendirme kriterleri aynı olması gerekirken, yaşanan tüm bu süreci kamuoyunun takdirlerine sunuyoruz”

“Revize etmek yasal zorunluluk”

Ulaşım Master Planı’nın yenilenmesi olayı ise herhangi bir hata ya da eksiklikten değil, 5 yılda bir revize zorunluluğundan kaynaklandığını ifade eden Kocaoğlu, “2007 yılında revize edilen mevcut plan, 2012 sonunda yeniden revize edilecektir. Bu konuyla ilgili ihale hazırlıklarımız tamamlanmak üzeredir” diye konuştu. Kocaoğlu, “İki projenin onayını gerçekleştiren Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, Konak Tramvay Projesi’nde hedef yıl için Ulaşım Ana Planı’nda öngörülen (zirve saatte 15.522 Yolcu/Yön/Saat) yolculuk değerlerini yeterli görerek bu kesime ait fizibilite etüdü ve güzergah avan projelerini uygun gördüğünü bildirmiştir. Karşıyaka Tramvayı’nın da yeterli yolcu taşımasına sahip fizibl bir proje olduğu öngörülmüş ve onaylanmıştır” bilgisini verdi. Fahrettin Altay – Halkapınar arasındaki Konak Tramvayı, 19 durak, 21 Araçlı ve 12.7 kilometre uzunluğunda olacak. Alaybey – Mavişehir arasında olacak Karşıyaka Tramvayı’nın da 15 durak, 17 araçlı ve 10 kilometre uzunluğunda olması planlanıyor.

Kaynak : YerelGündem

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: