Leave a comment

Sivas’ın ulaşım sorununu raylı sistem çözer

Raylı sistem konusunda çizdirdikleri projenin hayata geçirilmesi gerektiği konusunda ısrarcı davranan Ulaştırma Ve Demiryolu Çalışanları Hak Sen Genel Bşk. Yrd. Abdullah Peker, raylı sistem  Sivas’ın ulaşım sorununu çözer dedi.

Sivas’ın en büyük sorunları arasında yer alan ulaşım sorununu  çözmek amacı ile Sendika olarak, yaklaşık iki yıl önce Teknik ve proje danışmamıza  Şehir – Üniversite arası Hafif Raylı sistem projesi yaptırmıştık Televizyonlar ve  yazılı basında projemizi  çok kez anlatmamıza rağmen  Siyasi ve Bürokratik yetkililerden ilgi görmemiş olmamız bizi derinden üzmüştür. Üniversite Ögrencilerin  hastaların ,hasta yakınlarının otobüslerde tıklım tıklım, şeklinde yolculuk yapmaları ve yolculugun çileye dönüştürlmesi  dramatik bir olaydır diyoruz

Ülkemizde bir çok ilde en son olarak BATMA’DAyapımına başlanan hafif raylı sistem yolcu taşımacılığının Sivasımızda olmamasını yada uygulamaya konulmamasını anlamakta güçlük çekiyorum.

SİVAS PROJELERİN EN İYİSİNE LAYIKTIR KANISINDAYIM

ilimizin bürokratlarının, Milletvekillerinin bu ulaşım sorununun çözülmesi noktasında gereken hassasiyeti göstermelidirler ve bu konuda mesai harcamaları gerekmezmi? Üniversite Ögrencileri,  Çalışanlar ve hasta yakınları projemize destek olamaları noktasında kamu oyu yaratılmasını istiyoruz.

 HEDEF ÖGRENCİ SAYISI 70,000 OLURSA SİVAS NE HALEGELİR 

 Ülkemizde Üniversiteler ve ögrenci sayısı sürekli artış göstermekte, buna paralel Cumhuriyet ünivesitesinde’de ögrenci sayısı artış göstermekte 

PORJEMİZİ TEKRAR ANIMSATMAK İSTİYORUM

Sivas merkez nüfusumuz üç yüz bini aşmış C.Ü Kampüsün de öğrenci sayımızın OTUZ BEŞ BİNİ geçmiş olmasına rağmen şehir merkezi öğrenci kampüsü arası hafif raylı sistem projesinin şimdiye kadar başlatılmamasını duyarsızlıkolarak nitelendiriyoruz.

Bizim tespitlerimize göre Üniversite Öğrencilerimizin yirmi bini şehir merkezinde barınmaktadır. Ayrıca günlük C.Ü Araştırma ve Uygulama Hastanesine ortalama on bin hasta, ziyaretçi, personel ve başkaca nedenlerle girişin olduğu tespit etmiş bulunmaktayız. Günlük ortalama toplam otuz bin insanın şehir merkezinden üniversite kampüsünde ulaşımı büyük çoğunlukla otobüs ulaşımı ile sağlanmaktadır. Söz konusu durum kurumlarımızca idare edilemediği otobüs işaretlerimizin üniversitede otobüs terminali kurmalarına rağmen ciddi sorunlarla karşı karşıya olduğu en önemlisi ise otuz bin üzerinde günlük yolcunun çektiği çile herkesin malumudur.

Sendikamız şehir merkezi üniversite kampüsü arasında günlük otuz bin insan potansiyelinin yanında ileriye dönük nüfus artışı ve öğrenci sayısındaki artışı da dikkate alarak hafif raylı sistem görüşünü benimsemektedir.

Oluşturduğumuz hafif raylı sistem projesinin güzergahının ayrıntıları maddeler halinde aşağıda belirtilmiştir.

1- Hafif raylı sistem terminal yeri olarak Üniversite Kampüsü Diş Hekimliği Fakültesi karşısından başlayarak şehir merkezine doğru 500 metre ilerledikten sonra kızılırmak nehrini köprü olarak geçerek mevcut arazi yolunu bin beş yüz metre takip ederek Erzincan Çevre Yolunu tüp geçit olarak geçirdikten sonra Yenişehir Mahallesi Köy Garajına tramvay durağı olarak duraklandırılacaktır .

2- Yenişehir terminal durağından Sivas Merkeze üç yönden dağılım sağlanacaktır.

Birinci ağ Yenişehir Terminal Durağından Aksu istikametinden (Doğuya) doğru ilerleyerek Mısmılırmak havzasını takip ederek Dedebalı Mahallesi, Av.Gazi Mahallesi, Alibaba Mahallesi ve Çayboyu Mahallesine kadar uzanan geçki olacaktır.

İkinci güzergah ise Yenişehir Terminal Durağından yine Aksu istikametine ilerledikten sonra Pulur Mahallesinden kuzeye dönerek Müftülük binası önünden Kongre Lisesi yanından Behram Paşa Hanının yanından geçerek Mahkeme Çarşısı Subaşı Hanı önüne (eski otobüs durağı) uzanan geçki olacaktır.

Üçüncü Güzergah ise Yenişehir Terminal Durağından batıya doğru otobüs terminalini ve karayolunu geçtikten sonra demiryolu ağlarını eksen alarak kümbet istikametine ilerleyerek D.S.İ Bölge Müdürlüğü karşısına kadar uzanan geçki olacaktır.

 BU PROJE HAYATA GEÇİRDİĞİ  TAKDİRDE SİVAS  MERKEZİNDE ÖZELLİKLE MESAİ BAŞLANGIÇ VE BİTİŞ SAATLERDEKİ KİLİTLENEN TRAFİK PROBLEMİNİN ÇÖZÜLECEGİ KANISINDAYIZ

 

Kaynak : Abdullah PEKER

                                                           Ulaştırma Ve Demiryolu Çalışanları Hak Sen

                                                           Genel Bşk.yrd.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: