Leave a comment

TCDD yolcuları bileti kaybederse yeni bilet alacak

TCDD yolcuları bileti kaybederse yeni bilet alacak

Yeni Y/20 Genelge yayınlandı.TCDD yolcuları bileti kaybederse evelce aldıgı bileti kaybetmiştir yazılacak,daha sonra her iki biletle müracat edecek,bilet iade/degişiklik yapılmamışsa parası verilecek,daha sonra derken zaman sınırı belli degil.Şu kadar süre içerisinde bileti bulursa gibi açık bir süre sınırı yok,daha sonra yani sınırsız süre günden onbinlerce bilet satılıyor ancak nedense bu tür işlem yapılmıyor bu kural işletilmiyor tcdd den hiçbir yetkilide neden kimse biletini kaybetmiyor bu hüküm uygulanmıyor diye düşünmüyor. Binde bir olan ihtimalle bile yani her bin bilette bir bileti  kaybolsa günde en az 100 kişi biletini kaybediyor.Şikayet sitelerinde en çok bu durum şikayet ediliyor.Örnek olarak linki tıklayın ve şikayeti okuyun çok ilginç bir şikayet. http://www.sikayet.name/node/11243 Bu durumlarda bir çok istasyon bilet detayını A4 kagıda basarak yolcuya veriyor ve sorun çıkmıyor.
Aksi takdirde yolcu-gişe memuru karşı karşıya kalıyor.Hakareti gişe memuru yiyor.Şikayet ifade soruşturma vs.Dogru olmamasına ragmen bu yapılıyor.Şikayet olmasında ne olursa olsun konumunda bırakılan gişe memurları ne yapsın.Sistem kendi mevzuatını yazıyor.Y/20 de ayrıca tren tehiri durumunda kesintisiz iade için 3 saat olan bekleme süresi 1 saate düşürülmüş.Tehirin 1 saat oldugu anlaşılınca derken yolcu belirsiz bir süre bekletilecek kaza var trenin geliş saati belli degil,bileti al o zaman,alamam,trenin 1 saat ve üzeri tehir yapacagı belli olmadı ne zaman gelecek belli degil.Tehir durumunda kesintisiz iade.Bu da bölgesel trenler için uygulanmayan bir kural.Bölgesel trenlerde 1 saat çok uzun süre.20 dk tehirli dedinmi biletler gelmeye başlar.Kısa mesafe yolcusu için bir saat tehir uzun bir zaman.Böyle durumlarda biletler alınır,sonraki trenlere verilir,kalırsa ertesi güne ya yolcuyla polemik yaşanacak veya sorunsuz yöntem uygulanacak,dogrumu degil.Şikayet olmasında ne olursa olsun konumunda bırakılan gişe memuru ne yapsın.Şikayetlerin sonuna bana ters baktı,yan baktı,hakaret etti,kötü davrandı dipnotu bile şikayetin merkezi oluyor,esas konuymuş gibi muamele görüyor.Aşşagıdaki örnek çok güzel okuyun ve anlayın neden sistem kendi mevzuatını oluşturuyor.

Kaynak: TCDD Gişe

0 comments on “TCDD yolcuları bileti kaybederse yeni bilet alacak

  1. […] TCDD yolcuları bileti kaybederse yeni bilet alacakTCDD yolcuları bileti kaybederse yeni bilet alacak Yeni Y/20 Genelge yayınlandı.TCDD yolcuları bileti kaybederse evelce aldıgı bileti kaybetmiştir yazılacak,daha sonra her iki biletle müracat edecek,bilet iade/degişiklik yapılmamışsa parası verilecek,daha sonra derken zaman sınırı belli degil.Şu … […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: